Control - Xbox One

قیمت: 0تومان
قیمت بدون مالیات: 0تومان
تولید کننده: microsoft
مدل کالا: Region ALL
موجودی: موجود نمی باشد

                             Control - Xbox One

برای سالیان طولانی، شرکت فنلاندی رمدی (Remedy Entertainment) زیر بال و پر شرکت مایکروسافت بود و بازی‌هایش را طبق سفارش این شرکت می‌ساخت. در این سال‌ها دیدیم که چطور شرکت مایکروسافت، با وجود موفقیت‌های بسیاری که نصیب دو بازی معروف رمدی، یعنی بازی آلن ویک (Alan Wake) و نیز بازی کوآنتوم بریک (Quantum Break) شده بود، هرگز چراغ سبزی برای ساخت دنباله‌ی این بازی‌ها به رمدی نشان نداد. درنهایت این کشمکش‌ها، بالاخره اعضای شرکت رمدی به فکر چاره‌ای میفتند و تصمیم می‌گیرند به هر طریقی که شده، جای خود را در بازار بازی‌های مالتی‌پلتفرم پیدا کنند. این‌گونه می‌شود که رمدی بالاخره سراغ ناشری جدید، یعنی استودیو 505 گیمز می‌رود.

نکته جالب اما اینجا است که بازی جدید رمدی، یعنی بازی کنترل (Control) نیز پیرامون همین موضوع «به‌دست آوردن دوباره‌ی اختیارات» جریان دارد. در این بازی قرار است داستان زنی جوان به نام «جسی فیدن» را دنبال کنیم که برای انجام پاره‌ای از تحقیقات، وارد یک سازمان دولتی می‌شود. جسی به محض ورود به این سازمان که حالا تحت کنترل موجوداتی ناشناخته در آمده است، پی‌ می‌برد که می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خود، این عامل ناشناخته را کنترل و نابود کند.

بازی کنترل، هم برای طرفداران و هم برای سازندگانش، پر است از رمز و راز. این بازی که با الهام از کارهای «دیوید لینچِ» کارگردان و نیز با نگاهی بر آثار ژانر «New Weird» ساخته شده، سؤال‌هایی را مطرح می‌کند که پیدا کردن جواب برای‌شان همیشه هم کار راحتی نخواهد بود. طراحی سیستم مبارزاتی نرم و مستحکم بازی، درکنار تئوری‌پردازی‌های راز و رمزآلود داستان، ساخته‌ی جدید رمدی را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال آینده تبدیل کرده است.

قرارگرفتن در جایگاه ریاست

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، در بازی کنترل قرار است در نقش زنی جوان به نام جسی فیدن قرار بگیریم. جسی قدرت‌های ماورایی عجیب و غریبی دارد که تاکنون نمی‌توانسته درست از ماهیت آن‌ها سر در بیاورد. به‌دلیل وجود همین نیروهای فراواقعی، جسی همیشه از طرف باقی اعضای جامعه طرد می‌شده و به او لقب دیوانه می‌دادند. جسی هرگز فکر نمی‌کرد که روزی بتواند از این نیروها استفاده‌ کند؛ تا اینکه برای اولین‌بار قدم در «قدیمی‌ترین خانه» (The Oldest House) می‌گذارد...

«بروک مگز»، یکی از اعضای تیم نویسندگی بازی کنترل می‌گوید:

این بازی درواقع داستان سفری را روایت می‌کند که جسی قصد دارد ازطریق آن، خودش را بهتر بشناسد. جسی که همیشه در دنیای واقعی بیگانه به‌حساب می‌آمد، حالا به طرز عجیبی خود را متعلق به این دنیای جدید احساس می‌کند.

«قدیمی‌ترین خانه» ساختمانی است قدیمی که شکل و شمایلش دائم در حال تغییر است. درواقع این ساختمان به‌نوعی محل تلاقی و برخورد بُعدهای زمانی و مکانی مختلف به حساب می‌آید؛ انگار که لوکیشن این ساختمان را جایی در فیلم معروف کریستوفر نولان، یعنیInception بنا کرده‌ باشند. قدیمی‌ترین خانه دفتر اصلی سازمان نیروهای فدرال کنترل است که در منهتن واقع شده و اعضای این شرکت به انجام فعالیت‌هایی در زمینه پیدا کردن دلیل وقوع حوادث ماورالطبیعه و بررسی اتفاقات این‌چنینی در سایر دنیاها اشتغال دارند. از آن‌جایی که این ساختمان از بیرون به شکل یک آسمان‌خراشی معمولی با ظاهری خشک و زمخت به نظر می‌رسد، پیش از ورود به آن هرگز نمی‌توان حدس زد که چه اتفاقات عجیب و غریب و رمزآلودی در داخلش در جریان است. زمانی‌که جسی برای پیدا کردن ماهیت نیروهای ماورایی‌ خود قدم به دفتر اصلی نیروهای فدرال می‌گذارد، پی می‌برد که کلِ ساختمان در تملک نیرویی ناشناخته به نام «هیس» (Hiss) در آمده است و این عامل مرموز کسانی را که در مسیرش قرار می‌گیرند تسخیر کرده و نابود می‌کند. البته که خوش‌بختانه جسی به‌طور طبیعی توانایی کنترل و ازبین‌بردن این نیروی ناشناخته را دارد.

برای سالیان طولانی، شرکت فنلاندی رمدی (Remedy Entertainment) زیر بال و پر شرکت مایکروسافت بود و بازی‌هایش را طبق سفارش این شرکت می‌ساخت. در این سال‌ها دیدیم که چطور شرکت مایکروسافت، با وجود موفقیت‌های بسیاری که نصیب دو بازی معروف رمدی، یعنی بازی آلن ویک (Alan Wake) و نیز بازی کوآنتوم بریک (Quantum Break) شده بود، هرگز چراغ سبزی برای ساخت دنباله‌ی این بازی‌ها به رمدی نشان نداد. درنهایت این کشمکش‌ها، بالاخره اعضای شرکت رمدی به فکر چاره‌ای میفتند و تصمیم می‌گیرند به هر طریقی که شده، جای خود را در بازار بازی‌های مالتی‌پلتفرم پیدا کنند. این‌گونه می‌شود که رمدی بالاخره سراغ ناشری جدید، یعنی استودیو 505 گیمز می‌رود.

نکته جالب اما اینجا است که بازی جدید رمدی، یعنی بازی کنترل (Control) نیز پیرامون همین موضوع «به‌دست آوردن دوباره‌ی اختیارات» جریان دارد. در این بازی قرار است داستان زنی جوان به نام «جسی فیدن» را دنبال کنیم که برای انجام پاره‌ای از تحقیقات، وارد یک سازمان دولتی می‌شود. جسی به محض ورود به این سازمان که حالا تحت کنترل موجوداتی ناشناخته در آمده است، پی‌ می‌برد که می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خود، این عامل ناشناخته را کنترل و نابود کند.

بازی کنترل، هم برای طرفداران و هم برای سازندگانش، پر است از رمز و راز. این بازی که با الهام از کارهای «دیوید لینچِ» کارگردان و نیز با نگاهی بر آثار ژانر «New Weird» ساخته شده، سؤال‌هایی را مطرح می‌کند که پیدا کردن جواب برای‌شان همیشه هم کار راحتی نخواهد بود. طراحی سیستم مبارزاتی نرم و مستحکم بازی، درکنار تئوری‌پردازی‌های راز و رمزآلود داستان، ساخته‌ی جدید رمدی را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال آینده تبدیل کرده است.

قرارگرفتن در جایگاه ریاست

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، در بازی کنترل قرار است در نقش زنی جوان به نام جسی فیدن قرار بگیریم. جسی قدرت‌های ماورایی عجیب و غریبی دارد که تاکنون نمی‌توانسته درست از ماهیت آن‌ها سر در بیاورد. به‌دلیل وجود همین نیروهای فراواقعی، جسی همیشه از طرف باقی اعضای جامعه طرد می‌شده و به او لقب دیوانه می‌دادند. جسی هرگز فکر نمی‌کرد که روزی بتواند از این نیروها استفاده‌ کند؛ تا اینکه برای اولین‌بار قدم در «قدیمی‌ترین خانه» (The Oldest House) می‌گذارد...

«بروک مگز»، یکی از اعضای تیم نویسندگی بازی کنترل می‌گوید:

این بازی درواقع داستان سفری را روایت می‌کند که جسی قصد دارد ازطریق آن، خودش را بهتر بشناسد. جسی که همیشه در دنیای واقعی بیگانه به‌حساب می‌آمد، حالا به طرز عجیبی خود را متعلق به این دنیای جدید احساس می‌کند.

«قدیمی‌ترین خانه» ساختمانی است قدیمی که شکل و شمایلش دائم در حال تغییر است. درواقع این ساختمان به‌نوعی محل تلاقی و برخورد بُعدهای زمانی و مکانی مختلف به حساب می‌آید؛ انگار که لوکیشن این ساختمان را جایی در فیلم معروف کریستوفر نولان، یعنیInception بنا کرده‌ باشند. قدیمی‌ترین خانه دفتر اصلی سازمان نیروهای فدرال کنترل است که در منهتن واقع شده و اعضای این شرکت به انجام فعالیت‌هایی در زمینه پیدا کردن دلیل وقوع حوادث ماورالطبیعه و بررسی اتفاقات این‌چنینی در سایر دنیاها اشتغال دارند. از آن‌جایی که این ساختمان از بیرون به شکل یک آسمان‌خراشی معمولی با ظاهری خشک و زمخت به نظر می‌رسد، پیش از ورود به آن هرگز نمی‌توان حدس زد که چه اتفاقات عجیب و غریب و رمزآلودی در داخلش در جریان است. زمانی‌که جسی برای پیدا کردن ماهیت نیروهای ماورایی‌ خود قدم به دفتر اصلی نیروهای فدرال می‌گذارد، پی می‌برد که کلِ ساختمان در تملک نیرویی ناشناخته به نام «هیس» (Hiss) در آمده است و این عامل مرموز کسانی را که در مسیرش قرار می‌گیرند تسخیر کرده و نابود می‌کند. البته که خوش‌بختانه جسی به‌طور طبیعی توانایی کنترل و ازبین‌بردن این نیروی ناشناخته را دارد.

نوشتن نظر

نام شما:
نظر شما:
توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد            خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید: